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ADRIANO GOLDSCHMIED 2012.05.11


location: OMOTESANDO TOKYO
category: SHOP
year: 2012
credits:
PRODUCTION / TAISHO KOUGEI
LIGHTNING DESIGN / DAIKO ELECTRIC Co.,Ltd.
PHOTOGRAPH / KOZO TAKAYAMA







L.A.セレブデニムの代表格と呼ばれるブランド" ADRIANO GOLDSCHMIED "
の日本初出店。

本国アメリカのAGのお店には店のアイコンのように巨大なスチール製の
「A」と「G」のマークが棚に埋め込まれている。日本の店にもそれと同
様の物を入れたいとの要望を受け、同様にアメリカのAG本社内の工場で日
本の現場のサイズに合わせて製作し、日本に輸送して設置した。同じく木材
もアメリカの店と同じ材料をAG本社から輸送し棚や什器に使用、素材感が
アメリカの店と相違無いよう細心の注意をした。

また、AG の西海岸のゆったりした雰囲気を日本のこの場所でも感じてもら
えるよう、アメリカの店と異なりそれほど高くない日本の天井に高低差を付
け、ロフトのような意匠を加えることで空間に広がりを持たせ、トップライ
トに見立てた光天井を奥のスペースに設けることで開放感のある空間を演出
している。白とモルタルを基調とした内装の中にバランス良く施された木と
スチール、レンガのマテリアル感が表情豊かなAGのデニムをより際立たせ
ている。

This is the first store in Japan for the brand "ADRIANO GOLDSCHMIED",
known as the representative of L.A celebrity denim brand. By the request
of the brand director in Japan, the huge steel logos “A” and “G”, that are
embedded in the shelf of the main store in US, were specially made for the
store in Japan at the factory in US, and was transported to Japan. Other
wooden materials used for shelves, furniture and fixtures were also trans-
ported from US, with the utmost attention to make the feelings of the mate-
rial in the store similar to that of US. In order to create a relaxed atmosphere
just like to the main store in west coast, PEBBLE created up down on the
ceiling which is not so high as the US, and added a loft style area to offer
an extra wide open space. In addition, using a light ceiling to resemble a
top light also provides the open feeling. An excellent balance of wood, steel
and brick, greatly matching in the white and mortal based interior, even high-
lights the expressive denim of “AG”.